اخبار و مقالات

تغییر مالکیتی نباید بدون تغییر مدیریتی انجام گیرد
تاریخ انتشار : 1395/6/15 ساعت 15:44:27


تغییر مالکیتی نباید بدون تغییر مدیریتی انجام گیرد
۱۷:۵۵ (یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

غلامحسین شافعی گفت: بنا بر اصل 44 قنون اساسی، توانمند سازی بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد تا بدین گونه شاهد پیشرفت اقتصادی کشور بود.

غلامحسین شافعی رئیس جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران پس از عهده دار شدن ریاست اتاق ایران در جمع خبرنگاران عنوان کرد:با توجه به سیاست اصل 44 قانون اساسی، هیچ تغییر مالکیتی نباید بدون تغییر مدیریت انجام پذیرد، همچنین مدیریت باید به بخش خصوصی واگذار شود تا شاهد اتفاقات خوبی در عرصه اقتصاد کشور باشیم.
 
وی در خصوص مبحث شفاف سازی مالی که به عنوان یکی از عمده مشکلات دوره قبل مطرح بود، گفت: شفاف سازی منابع مالی باید به گونه ای باشد که اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که صاحبان اصلی پارلمان بخش خصوصی هستند، از تغییرات مالی مطلع باشند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:طی سال های گذشته اتاق بازرگانی ایران به شدت تحت تاثیر سیاست قرار گرفته بود اما اکنون زمان آن فرا رسیده است تاثیر تصمیم گیری بخش خصوصی در تصمیمات بالا دستی به وضوح دیده شود.
 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا روابط تجاری با هیئت های اعزامی آنطور که باید کارآمد نبود، عنوان کرد: با توجه به لغو تحریم ها و حضور هیئت های تجاری در ایران، نمی توان با قاطعیت تمام از ناکارآمدی مذاکرات سخن گفت چرا که هر هیئت اعزامی در وهله اول ابتدا با رایزنی، اقتصاد کشور هدف را مورد سنجش قرار می دهد.
 
غلامحسین شافعی در ادامه افزود: نباید به این زودی انتظار انعقاد قراردادهای متعدد را داشت چرا که اقتصاد کشور با برخورداری از جمعیت 80 میلیون نفری، بازار اطراف و گشایش هایی در موضوع ارتباطات می تواند آینده اقتصادی درخشانی را برای خود به ارمغان آورد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه سیاست گذاران ایران پس از یک جمع بندی کلی دو گروه را به عنوان الویت های اصلی برای برقراری معاملات تجاری معرفی کردند، گفت: کشورهای همسایه و اسلامی در الویت قرار این امر قرار دارند؛ علاوه بر این، کشور های همسایه می توانند در راستای اقتصاد مقاومتی و اتفاقات پیش بینی نشده به اقتصاد کشور کمک کنند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: کشور های توسعه یافته به لحاظ اینکه می توانند شکاف تکنولوژیکی کشور را پر کرده و بدین طریق کشور را به سمت توسعه اقتصادی سوق دهند نیز جزو یکی دیگر از الویت ها قرار دارند.
 
غلامحسین شافعی در ادامه کمک به بنگاه های اقتصادی و تصمیم گیری های دولت جهت رونق اقتصادی و غلبه بر رکود حاکم بر کشور را جزو مهم ترین اهداف خود به عنوان رئیس جدید پارلمان بخش خصوصی عنوان کرد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای حضور فعال بخش سنتی در بدنه اقتصاد کشور وجوددارد، گفت: بر اساس تلفیقی که بین اتاق ها به وجود می آید، لازم است تا پیوندی میان تولید کننده و توزیع کننده در بازار ایجاد شود.
 
وی در ادامه اظهار داشت: این پیوند می تواند تاثیر مثبتی بر روی کاهش قیمت تمام شده کالا، نظارت بر توزیع مناسب و منظم گذاشته و به تبع مصرف کننده نیز مورد حمایت قرار گیرد.
 
غلامحسین شافعی در پایان با بیان اینکه بخش تولید کشور بایدنسبت به مابقی بخش های غیر مولد سودآورتر شود، افزود: باید این اتفاق رخ دهد تا با تصمیمات کارشناسی شده شاهد نتیجه مطلوب آن در اقتصاد کشور باشیم.